Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2007

Lancer Evolution








Σήμερα θα ασχοληθώ με το αγαπημένο μου αυτοκίνητο, το Μitsubishi Lancer Evolution (ή πιο απλά EVO)! Το Lancer Evolution άρχισε να παράγεται τον Οκτώβριο του 1992. Διατέθηκε μόνο στην ιαπωνική αγορά όπου τα πρώτα 2.500 κομμάτια εξαντλήθηκαν μέσα σε 3 μέρες! Είχε απόδοση 250Ps στις 6.000 στροφές και 31,5 κιλά ροπή στις 3.000. Ήταν βασισμένο στην καρότσα του απλού Lancer και ήρθε ως αντικαταστάτης του Galant VR-4 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Η δεύτερη γενιά του EVO είχε μικρές βελτιώσεις οι οποίες ανέβασαν την ισχύ του κινητήρα στα 260Ps με την ροπή να παραμένει ίδια. Αυτό ήταν και το πρώτο EVO που νίκησε στο WRC και πιο συγκεκριμένα στο Ράλι Σουηδίας το 1995. Το EVO ΙΙΙ αποδίδοντας 270Ps ήταν αυτό που χάρισε τον 1ο τίτλο στον οδηγό Tommi Makinen το 1996 στο WRC κερδίζοντας το Πρωτάθλημα Οδηγών. Από εκεί και πέρα θα έρθουν άλλοι 3 τίτλοι οδηγών τα επόμενα τρία χρόνια μαζί με το Πρωτάθλημα κατασκευαστών το 1998, εκτοξεύοντας έτσι την Mitsubishi στην κορυφή του παγκόσμιου στερεώματος. Σ’αυτό βέβαια βοήθησαν οι τρείς νέες γενιές του EVO. Το Lancer Evolution IV του 1996 ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, βασισμένο στο νέο πλαίσιο του Lancer αποδίδοντας 280Ps στις 6.500 στροφές και ροπή 36 kg στις 3.000. Το EVO V του 1998 ελαφρώς διαφοροποιημένο εξωτερικά για τις ανάγκες του WRC, είχε «επίσημη» ισχύ 280Ps/6.500rpm και ροπή 38kg/3.000rpm.

Λέγοντας «επίσημη» θα πρέπει να διευκρινίσω κάτι. Εκείνη την εποχή δημιουργήθηκε ιαπωνική «συμφωνία κυριών» μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών ούτως ώστε η ισχύς να μην ξεπερνάει τα 280 άλογα. Έτσι η Mitsubishi σεβόμενη αυτή την συμφωνία ουδέποτε ανακοίνωσε μεγαλύτερη ισχύ, χωρίς βέβαια κάτι τέτοιο να ισχύει στην πραγματικότητα. Έτσι ακολούθησε το EVO VI, το 1999, με την ίδια ισχύ και παρόμοια εμφάνιση και ένα χρόνο αργότερα το ΕVO VI Tommi Makinen Edition προς τιμήν του πολυπρωταθλητή οδηγού του. Το 2001 ήταν η σειρά ενός εξολοκλήρου καινούργιου αυτοκινήτου του EVO VII. To «εφτάρι» έβγαζε 280 άλογα και 39kg ροπή και επίσης διέθετε ενεργό μεσαίο διαφορικό (ACD), που επέτρεπε στον οδηγό να επιλέξει μια από τις τρείς διαθέσιμες ρυθμίσεις που είχε, ανάλογα με τον τύπο του οδοστρώματος που κινείται το αυτοκίνητο. Το 2003 ήταν η σειρά της όγδοης γενιάς με την «ίδια» ιπποδύναμη και ροπή 40 κιλών. Επίσης, κυκλοφόρησαν εκδόσεις όπως η MR, που ήταν απλά πιο ελαφρωμένη αλλά και η FQ(μόνο στην Αγγλία) με ιπποδυνάμεις 300, 320, 340, 360 και 400 αλόγων! Τέλος, το 2006 κυκλοφόρησε η τωρινή έκδοση ΙΧ, η οποία διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (MIVEC) και βγάζει 40 κιλά ροπή. Και στο EVO IX υπήρξαν εκδόσεις MR και FQ.

Το μέλλον είναι λαμπρό για τα EVO καθώς προσμένουμε με αγωνία τη δέκατη γενιά (το 10 το «καλό»!!), ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο και με νέο κινητήρα, καθώς ο 4G63 που υπήρχε σ’όλα τα προηγούμενα Lancer Evolution σταματάει την παραγωγή του. Βασισμένο και αυτό στο απλό Lancer αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του μέσα στο 2008. Ως τότε υπομονή……

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

to kokkino to 6 poli toupmano

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...